loading...

آيفون تصويري

آيفون تصويري

بازدید : 171
11 زمان : 1399:2

آشنا شدن با كليه قطعات سيستم آيفون تصويري و صوتي از قبيل پانل ، گوشي ، قفل ، ترانس و …

آشنايي با انواع مدل سيم ها مربوط به نصب آيفون صوتي

آشنايي با انواع مدل سيم ها مربوط به آموزش نصب آيفون تصويري

آموزش نصب آيفون تصويري با ارائه جزوه مربوط به آن

آموزش كامل عيب يابي با ارائه جزوه مربوط به آن

معرفي ابزارها جهت آموزش نصب آيفون تصويري و صوتي

معرفي تستر هاي مختلف جهت آموزش نصب آيفون تصويري و صوتي

آموزش چگونگي فرآيند انتقال صدا

آموزش چگونگي فرآيند فرمان زنگ به مانيتور

آموزش چگونگي فرآيند فرمان درب بازكن به پنل

آشنايي با مشخصات قسمت هاي مختلف پنل و گوشي هاي صوتي

آشنايي با مشخصات قسمت هاي مختلف پنل و گوشي هاي تصويري

طريقه سيم بندي پنل صوتي و تصويري براي يك تا چند واحد

طريقه ريگلاژ كردن زنجير قفل درب جهت خوب كار كردن

طريقه نصب انواع قفل هاي مگنت

سيم كشي هاي لازم و رنگ بندي در اين سيستم ها

آشنايي و كاركردن با ميكروسوئيچ

تست پله به پله ي مراحل باز شدن درب

برنامه ريزي براي سيم‌كشي ها و برق در قسمت‌هاي مختلف

نصب پايه آيفون تصويري و قوطي هاي توكار و پيچ كردن آن به ديوار

تعيين سيستم تغذيه مناسب

بازدید : 156
11 زمان : 1399:2

آيفون تصويري ها در دو نوع رنگي و سياه و سفيد هستند.

در مانيتور هاي سياه و سفيد براي نمايش تصوير از لامپ تصوير استفاده ميشود و در نوع رنگي از LCD و LED استفاده ميشود.

مانيتور تصويري يك آيفون تصويري از قسمتهاي زير تشكيل ميشود:

گوشي دهني كه خود از دوقسمت بلندگو و ميكروفون تشكيل شده است.

مانيتور يا صفحه ي نمايش

لامپ LED ال اي دي

كليد نمايش تصوير

كليد ارتباط داخلي : اگر سيم كشي مربوطه انجام شده باشد با استفاد از دكمه ي ارتباط داخلي ميتوان ارتباط صوتي با واحد هاي داخلي برقرار كرد.

كليد درب بازكن آيفون تصويري

دكمه هاي تنظيم آيفون تصويري

كليدهاي تنظيم در آيفون تصويري هايي كه مانيتور آنها سياه و سفيد مي باشد شامل:

كليد تنظيم نور تصوير

كليد روشن و خاموش نمودن صفحه نمايش

كليد تنظيم ملودي زنگ

كليد هاي تنظيم در آيفون تصويري هاي رنگي نيز شامل:

روشنايي تصوير

تنظيم رنگ تصوير

كليد روشن و خاموش كردن مانيتور تصويري

تنظيم ملودي زنگ

اجزاي تشكيل دهنده ي پنل تصويري

قسمت هاي اصلي پنل تصويري شامل:

صفحه ي فلزي : جنس اين صفحه از جنس آلومينيونم آلياژي است.

دوربين : دوربين پنل تصويري از دو نوع CCD و CMOS است كه وظيفه دريافت تصوير را برعهده دارد و داراي دو نوع رنگي و سياه و سفيد است.

شيشه محافظ لنز دوربين

LED هاي مادون قرمز كه جهت ديد دوربين در تاريكي مطلق است.

اسپيكر براي پخش صدا مي باشد

ميكروفون كه وظيفه انتقال صدا را دارد.

دكمه ي زنگ

پيچ مخصوص بستن پنل به قوطي آن

پيچ تنظيم زاويه دوربين

ترمينالهاي اتصال سيم مانيتور ها در پشت پنل

سيم اتصال منبع تغذيه 12 ولت DC

سيم اتصال به درب بازكن.

قفل برقي

وظيفه ي قفل برقي باز كردن درب مي باشد كه داراي دو نوع زنجيري و بدون زنجير است.

منبع تغذيه : منبع تغذيه استفاده شده در آيفون تصويري هاي صوتي داراي خروجي AC و DC است.

بازدید : 204
11 زمان : 1399:2

با پيشرفت علم و فناوري در دنياي امروزي و آيفون تصويري خبري از هياهوهاي قديم و دويدن براي در باز كردن نيست. سيستم هاي ارتباطي يا همان آيفون تصويري ها با آمدنشان به زندگي روزمره ما باعث شده اند تا مانند ساير تكنولوژي هاي ديگر به راحت تر شدن جريان زندگي ما كمك زيادي بكنند.


سيستم هاي ارتباطي كه به آنها آيفون تصويري گفته ميشود، تكميل كننده آيفون هاي صوتي نسل گذشته هستند. فرد مراجعه كنند به داخل ساختمان يا حتي شركت و كارخانه اي براي برقراري و شروع ورود خود ناچار است كه از اين وسيله استفاده كند.اين وسيله جديد ميتواند علاوه بر اينكه صدا را منتقل كند، تصوير را نيز با كيفيتي خوب به مانيتور داخل ساختمان منتقل كند. اين آيفون تصويري معمولا داراي امكانات جانبي مثل ضبط كردن صدا و تصوير نيز هستند كه در صورت لزوم كاربر ميتواند از آن استفاده كند.

آيفون هاي تصويري به دو صورت رنگي يا سياه و سفيد در بازار موجود است. براي آشنايي بيشتر شما با سيستم آيفون تصويري اجزاي اصلي آن را ذكر مي كنيم و به بررسي آنها مي پردازيم.اجزاي اصلي آيفون تصويري عبارت اند از: پنل جلوي در، گوشي يا مانيتور، منبع تغذيه و قفل در باز كن.

جالب است بدانيد كه پنل ها به دو صورت سياه و سفيد و رنگي به بازار ارائه شده است. قسمت هاي اصلي پانل شامل؛1- صفحه فلزي “panel” از جنس آلومنيوم آلياژي مي باشد و دور آن لاستيكي براي جلوگيري از نفوذ آب قرار داده شده است 2- شيشه محافظ لنز؛ براي اينكه تاثير نور خورشيد بر روي لنز كمتر باشد، اين شيشه را تعبيه كرده اند 3- دوربين آيفون؛ اين دوربين وظيفه دريافت تصوير در دو نوع رنگي و سياه و سفيد را بر عهده دارد 4- LED هاي دريافت كننده نور مادون قرمز؛ اين ويژگي باعث مي شود كه در شب بتوانيد تصوير خوبي را ببينيد 5- بلند گو براي پخش صدا 6- شستي براي زنگ زدن به تعداد طبقات 7- ميكروفون براي منتقل كردن صدا به گوشي 8- پيچ هاي تنظيم دوربين 9- ترمينال هاي اتصال سيم مانيتور در پشت پانل 10- سيم اتصال تغذيه 12 ولت 11- سيم اتصال در باز كن

همان طور كه گفته شد اين گوشي ها بر دو نوع سياه و سفيد و رنگي وجود دارند. گوشي هاي سياه و سفيد و معمولي از لامپ تصوير استفاده مي كنند و نمايش تصوير اين گوشي ها به صورت LCD مي باشد.

در سيستم آيفون تصويري منبع تغذيه كه مورد استفاده قرار مي گيرد، مانند آيفون هاي معمولي مي باشد كه داراي خروجي 12 ولت dc و ac است. خروجي ac جهت تغذيه در باز كن، در نظر گرفته شده است. اين خروجي مستقيما به سيم هاي آبي و قرمز پشت پانل متصل مي گردد.

قفل در باز كن در اين آيفون ها بر دو نوع كه اولين نوع آن با زنجير بوده كه از انرژي ذخيره شده فنر براي آزاد كردن زبانه در استفاده مي كند و دومين نوع آن نيازي به وجود زنجير ندارد و توسط زبانه به داخل كشيده شده و در باز ميشود. خوب است بدانيد نوع دوم در بازكن ها معمولا از 12 dc ولت 1 آمپري تغذيه مي كنند. در مقالات بعدي بخش هاي كاملتري از توضيحات آيفون تصويري را مطالعه نماييد.

بازدید : 138
11 زمان : 1399:2

ترانس آيفون تصويري از دوعدد ترمينال براي برق ورودي220 ولت متناوب و چهار ترمينال خروجي كه دوعدد از آنها برق 12 ولت مستقيم جهت مدار مكالمه تصوير است تشكيل شده است. و دوتاي ديگر آن برق 12 ولت جريان متناوب است كه براي قفل درب بازكن مورد استفاده قرار مي گيرد.ولتاژ برق شهري توسط ترانسفورمر پل ديود و خازن مربوطه به ولتاژ دي سي تبديل ميگردد.

آي سي سوئيچينگ پالسهايي توليد ميكند كه توسط ترانزيستور ماس فت تقويت شده و پس از آن توسط ترانسفورمر ولتاژ آن كاهش مي يابد نمونه ولتاژ خروجي توسط آي سي اپتو كوپلر به آي سي سوئيچينگ داده مي شود تا متناسب با آنها پالس ها را طوري توليد نمايد كه ولتاژ خروجي در مقدار 14 ولت باقي مي ماند اگر در نوسان برق ولتاژ ورودي افزايش يابد به ترتيب فيوز وريستور ديود هاي خازن و در نهايت ممكن است باعث سوختن ترانزيستور و آي سي سوئيچينگ شود.

نكته : براي نصب و راه اندازي سيستم آيفون تصويري بايد از ترانس مخصوص خودش استفاده كنيد.

فرق آيفون تصويري تكنما و كوماكس

ازسال 1385محصولات آيفون تصويري تكنما باقيمت مناسب روانه بازار ايران و وارد رقابت با توليدات داخلي و وارداتي گشت.آيفون تصويري تكنما از همان اول حضور خود در بازار با تكيه بر داشتن امكانات و قابليت هاي بيشتر در مدل هاي آيفون تصويري خود نسبت به رقبا بوده است وتا كنون در اين عرصه موفق عمل كرده است.محصول دربازكن تصويري تكنما با داشتن استانداردiso9001:2008 از اروپا فروش خود را به كشورهاي همجوار نيز گسترش داده است و به دليل امكاناتي نظير،پنل كدينگ،پنل مجهز به كارت وكد جهت باز كردن درب،ارتباط بين واحد و نگهباني،ارتباط با دوربين مداربسته،قيمت مناسب،صرفه جويي در سيم كشي،انتخاب خوبي مي تواند باشد.در توليدات آخر شركت تكنما باز هم موضوع قيمت ارزان آيفون تصويري مدنظر قرار گرفت و دراين دو مدل امكانات پيشرفته با قيمت تمام شده مناسب در دسترس مشتريان محترم قرار گرفت.دكا شاپ آماده بازديد رايگان از پروژه و نصب آيفون تصويري تك نما براي مشتريان محترم مي باشد.

آيفون تصويري در حال حاضر سالها ميباشد كه در كشور ايران در حال رونق هست و ميشه گفت تمامي ساختمان هاي جديدالساخت از اين آيفون تصويري ها استفاده ميكنند. و اكثر ساختمانهاي قديمي ساخت هم كه دربازكن هاي صوتي داشتند در حال حاضر در حال تغيير آن به تصويري هستند. جالب است بدانيد يكي از پر فروش ترين شركت ها در اين زمينه آيفون تصويري كوماكس ميباشد كه به دليل قيمت بسيار مناسب و كيفيت عالي آن متقاضيان زيادي رو به خود جلب كرده است.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 7
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 225
  • بازدید کلی : 2669
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی